niedziela, 27 marca 2016

Nakrycie wielkanocnego stołu

Witam Wszystkich

Wielkanoc przyniosła ze sobą prawdziwe wiosenną pogodę, 
która wprawiła mnie w świetny nastrój. W święta wszyscy zasiadamy 
z najbliższymi przy stole, który staje się swoistym centrum świątecznego spotkania. Stół to nie tylko pyszne domowe wypieki 
i potrawy, ale i dekoracje i naczynia na których je podajemy. 


Postawiłem na biel, szarość z dodatkiem zieleni i serwetki przywodzące na myśl prawdziwą wiosnę. Na stole położyłem szaro-biały wzorzysty obrus (Pepco), a na środku białą haftowaną serwetkę (Rossmann).


Doniczka pachnącej lawendy (Aldi) w białej doniczce zagwarantuje 
nie tylko zielony akcent, ale i przyjemny zapach. Pozwoliłem sobie 
na włożenie do doniczki dwóch owieczek na patyku (Biedronka), 
które nadają całości świątecznego charakteru.


Biała miseczka (a Tab) w kształcie połówki jajka w sam raz na orzechy 
czy cukierki.


Po drugiej stronie miseczki w kształcie jajka ustawiłem wazon (Pepco) z baziami i serwetką (Paw), która wprowadza trochę koloru.


Przed miseczką ustawiłem białego zajączka (Rossmann) i baranka 
z cukru (Kłos), jako symboli Wielkanocy.


W centralnej części stołu znalazły się, także pojemniki na sól i pieprz 
w kształcie jajek (Rossmann).


Do nakrycia stołu wykorzystałem białe talerze (Pepco) i serwetki 
z kwiatami przywodzącymi na myśl wiosnę.


Z białymi talerzami zestawiłem zielone kubki (Home & You), 
które kojarzą mi się bardzo ze świeżą wiosenną trawą.



W Wielkanoc jajka wprost królują na naszych stołach, 
dlatego też nie mogło zabraknąć kieliszków na jajka (a Tab) 
w kształcie kury i w odcieniu szarości.



Szeroka oferta sklepów sprawia, że każdy może zaaranżować swój stół, jak tylko zapragnie, co uważam za jedną z dużych zalet dzisiejszych czasów.



Stół już gotowy, pozostaje jedynie zapełnić stół przygotowanymi potrawami i wypiekami, no i oczywiście zasiąść z bliskimi. 



Życzę Wam wszystkiego dobrego, dużo radości, pyszności, no i mam nadzieję, że zajączek o Was pamiętał.








10 komentarzy:

  1. Z pewnością wezmę małe konsultacje przy wykończeniu mieszkania ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością w takim razie :D

      Usuń
  2. Podoba mi się to, jak te zielone kubki ożywiają całą dekorację. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko sobie przypomniałem, że takowe mam to od razu wiedziałem, że je wykorzystam do stoły wielkanocnego :)

      Usuń
  3. To prawda, teraz jest w czym wybierać! Super te kieliszki na jajka -szare kury :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak je wypatrzyłem to nie dawały mi spokoju dopóki ich nie kupiłem :)

      Usuń
  4. Świetnie to wygląda :D Miska cudna, muszę sobie kiedyś taką kupić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Do takiego pięknego stołu to aż chce się siadać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie słowa z Waszej strony to dla mnie sama radość :)

      Usuń