wtorek, 3 maja 2016

Serowe babeczki

Witajcie Moi Drodzy

Ostatni dzień majówki postanowiłem sobie trochę osłodzić, 
jednak nie chciałem spędzić zbyt wiele czasu w kuchni, 
a żeby móc odpocząć po 2 maja spędzonym w pracy. W takiej sytuacji najchętniej stawiam na babeczki, które są proste i szybkie 
w przygotowaniu, a ponadto smaczne. Tym razem mój wybór padł 
na wariant babeczek z twarogiem stąd też serowe babeczki. 

Potrzebne składniki:

janusz bartoszek blog


Składniki na 12 babeczek

Składniki na ciasto:
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki pełnoziarnistej żytniej
  • pół szklanki cukru trzcinowego
  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół kostki masła
  • pół szklanki mleka
Masa serowa:
  • 250g chudego twarogu
  • jajko
  • cukier waniliowy
  • 4 łyżki cukru trzcinowego

Do miski dodajemy suche składniki i mieszamy je, a do oddzielnego naczynia mokre składniki czyli mleko, jajko i stopione masło, 
które także mieszamy.

janusz bartoszek blog

Mokre składniki łączymy z suchymi i dokładnie mieszamy całość.

janusz bartoszek blog

Przygotowujemy masę serową, do miski dodajemy twaróg, jajko, cukier trzcinowy i cukier waniliowy.

janusz bartoszek blog

Przy pomocy blendera miksujemy składniki na gładką masę.

janusz bartoszek blog

Formę do babeczek należy nasmarować masłem, następnie umieścić na dole warstwę ciasta, na warstwie ciasta warstwę masy serowej 
i na koniec kolejną warstwę ciasta.

janusz bartoszek blog

Formę wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy przez około 20 minut.

janusz bartoszek blog

Nasze babeczki gotowe, wystarczy tylko wstawić czajnik na wodę 
na herbatę czy kawę i można osłodzić sobie dzień. Serowe babeczki sprawdzą się nie tylko podczas majówki i z pewnością skuszą, 
także wielbicieli serników. Czy Wasza majówka była udana?

janusz bartoszek blog




38 komentarzy:

  1. Żeby mój narzeczony mi takie zrobił... :D Marzenie ściętej głowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam, pewnie ma wiele innych zalet :)

      Usuń
  2. uwielbiam i szukam właśnie przepisu na miniserniczki bo jeszcze w takiej wersj nie robiłam :) ale ja chyba odpuszczę ciasto z górnej warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miniserniczki też chętnie bym zrobił, ale jeszcze w domu mam tradycyjny sernik, więc muszą sobie zrobić trochę przerwy od serowych wypieków :)

      Usuń
  3. Takie proste w zrobieniu, że fajnie by było jakby ktoś z naszej rodziny postanowił nam takie słodkości chociażby na imieniny zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możecie to jakoś zasugerować Waszym domownikom :)

      Usuń
  4. Kurcze, chyba się skuszę niedługo na podobne. Cukier trzcinowy mam w domu i lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że co raz chętniej wykorzystuję go w kuchni :)

      Usuń
  5. Te babeczki muszą być pyszne!!!
    Szczęśliwie pogoda jednak dopisała w Majówkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz się o tym przekonać :)

      Usuń
  7. Bardzo fajna propozycja :-) muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babeczki jakoś normalnie do mnie nie przemawiają, ale te bym "wszamała".
    Boże, co ja mam dzisiaj z tym jedzeniem? o.O

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak, majówka była udana :) Choć z pogodą było bardzo różnie, to udało mi się wyjść na spacer, zrobić grilla i nawet poczytać książkę na ogrodzie :)
    A babeczki musiały być przepyszne. Bardzo lubię nadzienie z sera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to majówka całkiem udana :) Ps. Też należę do wielbicieli nadzienia z sera :)

      Usuń
  10. Bosh, jakie smakowitości ! U mnie każda potrawa będąca nie-kanapką zabiera mi zdecydowanie za dużo czasu w kuchni :P

    OdpowiedzUsuń
  11. jako przeąska do kawy jak najbardziej jestem za ^.^

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, mniam. Schrupałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają bardzo apetycznie. Spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń