czwartek, 14 lipca 2016

Ciasto owsiane z truskawkami i kruszonką

Witam Wszystkim

Ostatnio postanowiłem, że zwykłą mąkę pszenną sukcesywnie zacznę zastępować jej pełnoziarnistym odpowiednikiem w wersji pszennej 
i żytniej. Mąka pełnoziarnista jest przede wszystkim źródłem minerałów i błonnika, który wspomaga pracę naszych jelit i całego układu trawiennego. W tym roku z powodów zdrowotnych już dwukrotnie byłem zmuszony przejść na przymusową ścisłą dietę, dlatego też postanowiłem przyłożyć większą wagę do jakości spożywanego jedzenia.

Potrzebne składniki:


janusz bartoszek blog


Składniki na ciasto o wymiarach formy: 38cm x 25cm

Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej żytniej
  • szklanka płatków owsianych
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • pół szklanki słonecznika
  • 2 jajka
  • 150ml mleko
  • pół kostki masła
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1,5kg truskawek
  • cukier puder
Kruszonka:
  • 50g masła
  • 50g cukru
  • 70g mąki pełnoziarnistej żytniej

Na początku przygotowujemy kruszonkę, wyrabiamy masę z masła, cukru i mąki.

janusz bartoszek blog

Przygotowaną masę umieszczamy w lodówce.

janusz bartoszek blog

Przygotowujemy ciasto z masła, mąki, cukru, mleka, proszku 
do pieczenia, słonecznika, płatków owsianych i jajek.

janusz bartoszek blog

Dokładnie wyrabiamy ciasto.

janusz bartoszek blog

Na spodzie formy nasmarowanej masłem i posypanej bułką tartą umieszczamy ciasto. Następnie umyte i przekrojone na pół truskawki umieszczamy na cieście. 

janusz bartoszek blog

Następnie truskawki posypujemy startą kruszonką. 

janusz bartoszek blog

Ciasto umieszczamy w piekarniku nagrzanych do 180 stopni 
i pieczemy przez około 35 minut.

janusz bartoszek blog

Upieczone ciasto pozostawiamy do wystygnięcia, po czym posypujemy cukrem pudrem.

janusz bartoszek blog



10 komentarzy:

  1. Lubię takie zdrowsze wersje wypieków. Ale na pomysł kruszonki z mąki żytniej bym nie wpadła. Muszę koniecznie wypróbować przepis, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że bardzo się do takich przekonałem :)

      Usuń
    2. Mnie z kolei ostatnio ponosi w kwestii wariacji na temat kaszy jaglanej, czego wynikiem są chociażby gofry jaglane :) może się skusisz, przepis znajduje się już na moim blogu.

      Usuń
    3. Do kasz jeszcze się nie przemogłem z powodu doświadczeń z dzieciństwa :/

      Usuń
  2. Podzielisz się kawałkiem ? :) Ja dzisiaj robiłam muffinki z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo, zrobiłeś pierwszy krok w dobrą zdrową stronę :) Ciasto musi być mega pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się przeprowadzić jak najwięcej dobrych zmian :)

      Usuń